Az iPad egy olyan termék amit simán használ a számítás technikában járatlan gyakorlatlan felhasználó. Minden kézre esik, minden egyértelmű. Ha valaki csak az alapvető műveleteket szeretné rajta elsajátítani, az néhány perc alatt lehetséges. Egy beállított iPad-en levelet olvasni, írni, webet böngészni tényleg gyerekjáték. A nagymamák kedvenc fotó albuma. Az anyukák kedvenc bulvár böngészője amit akár a fürdőkádban is lehet olvasni. A kisdedek kedvenc bökdösős játéka ami még beszél is hozzá.
De mi van akkor, ha valaki ennél többet akar. Mi van ha valaki nem csak tartalom fogyasztásra, hanem tartalom előállításra is akarja használni az iPad-et. Ezekhez írtam össze néhány példát.
Nagyszerű dolog, hogy a parlamenti képviselők iPad-et kaptak. Papír csökkentés volt a cél. Szívesen megkérdezném az adott irodákat, hogy tényleg csökkent-e a papír felhasználás, vagy csak pasziánszra használják a T. Képviselők az iPadeket?
Pedig csökkenhetne. Ha valaki megtanítja nekik, hogy mikor melyik programot kell, lehet használni az egyes feladatokhoz, hogy mikor melyik gombot kell megnyomni, akkor tényleg egyszerűbb lehetne a munka. Attól, hogy valaki Windowson, egy szövegszerkesztővel, vagy egy táblázatkezelővel elboldogul, az nem azt jelenti, hogy egy táblagépet is ki fog tudni használni. Ezt is oktatni kellene. Én úgy látom azonban, hogy az oktatás jelenleg egyenlő a nullával. Ha valakit érdekel, akkor utánaolvas az interneten, de nem biztos, hogy jó információra bukkan.
Lehetne indítani egy rövid kurzust, ami a kezdő tartalom fogyasztó felhasználóból profi táblagépkezelőt farag és nem kell hozzá informatikai jártasság. Erre lehet jó példa a Tábladoki oktatása.
Ha valakiben e blogot olvasva felmerülne az igény, hogy részt vegyen egy ilyen oktatásban akár mint oktató, akár mint érdeklődő, az kérem, hogy ossza meg velem a gondolatait.
De mi van akkor, ha valaki ennél többet akar. Mi van ha valaki nem csak tartalom fogyasztásra, hanem tartalom előállításra is akarja használni az iPad-et. Ezekhez írtam össze néhány példát.
- Üzleti tárgyaláson dokumentumok megosztása (word, excel, pdf)
- Előadás iPad segítségével (bemutató készítés és vetítés iPad-ről)
- Jegyzetelés iskolában, értekezleten
- Online kommunikáció
- Videó vágás és feltöltés a YouTube-ra
- Pénzügyi egyenlegek, vezetése, kimutatások, készítése
- Project menedzseri programok használata
- Célspecifikus programok használata
Nagyszerű dolog, hogy a parlamenti képviselők iPad-et kaptak. Papír csökkentés volt a cél. Szívesen megkérdezném az adott irodákat, hogy tényleg csökkent-e a papír felhasználás, vagy csak pasziánszra használják a T. Képviselők az iPadeket?
Pedig csökkenhetne. Ha valaki megtanítja nekik, hogy mikor melyik programot kell, lehet használni az egyes feladatokhoz, hogy mikor melyik gombot kell megnyomni, akkor tényleg egyszerűbb lehetne a munka. Attól, hogy valaki Windowson, egy szövegszerkesztővel, vagy egy táblázatkezelővel elboldogul, az nem azt jelenti, hogy egy táblagépet is ki fog tudni használni. Ezt is oktatni kellene. Én úgy látom azonban, hogy az oktatás jelenleg egyenlő a nullával. Ha valakit érdekel, akkor utánaolvas az interneten, de nem biztos, hogy jó információra bukkan.
Lehetne indítani egy rövid kurzust, ami a kezdő tartalom fogyasztó felhasználóból profi táblagépkezelőt farag és nem kell hozzá informatikai jártasság. Erre lehet jó példa a Tábladoki oktatása.
Ha valakiben e blogot olvasva felmerülne az igény, hogy részt vegyen egy ilyen oktatásban akár mint oktató, akár mint érdeklődő, az kérem, hogy ossza meg velem a gondolatait.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése