Pages

Subscribe:

Analytics

Labels

Veszek iPhone5-öt, de nem hidaltam le.

Nem iPad, de tegnap volt a Keynote és van róla véleményem, mert engem is érint, ezért egy bejegyzést megérdemel.
Tény és való, hogy csúcskategóriás készülék az iPhone5. iPhone4-ről nem váltottam iPhone4s-re, ezért ideje lecserélni.
Abban bízok, hogy a telefonomon lejárt hűségnyilatkozat után minimum annyi pénzért tudok majd megválni tőle, amennyi a beszálló lesz az új almás telefonba. Újabb két évet simán aláírok, hiszen ígyis-úgyis maradok előfizető és a meglévő díjcsomagra is szükségem van.
Nagyobb és szebb kijelző, jóval gyorsabb processzor, vékonyabb ház - biztosan jó lesz, de nincs benne semmi olyan amire azt mondom, hogy "Úristenezkellnekem". Amit egy telefonnak nálam tudnia kell, azt mindent tud az iPhone4-es is. Ezért nem váltottam 4s-re. A legtöbbet az utóbbi időben úgyis az iPad-et használom. Sok esetben minősült vissza az okostelefonom egyszerű telefonná.
Sok tízmillió darabot fognak eladni belőle, mert kütyübuzikká váltak az emberek és megfertőződtek az Apple Hype-al. Én is az vagyok. Nagyon vártam már az 5-ös szériát. Direkt nem akartam elolvasni a találgatásokat, hogy milyen lesz, de szinte nem is voltak találgatások. Mire megjelent a készülék mindent lehetett róla tudni és Én elgondolkoztam. Azért akarok új telefont venni, mert 2mm-el vékonyabb és 1cm-el nagyobb? (kb) Mert néhány század, vagy tized másodperccel gyorsabban kapcsolódik a nethez, vagy mert Full HD-ban tudok vele videózni? Sorolhatnám még az extrákat, de egyesével mind olyan jelentéktelen, együtt, meg mind annyira vonzó, hogy magam sem tudom, hogy kinek éri meg és miért.
Eldöntöttem, hogy azért a 2mm-ért, vagy azét az 1cm pluszért biztosan nem fogom megvenni. Azután kirajzolódott az összeesküvés-elmélet gazdasági láncszeme. 'Érdekes' módon pont most telt le a két éves hűségnyilatkozatom, vagyis újabb két évre elkötelezhetem magam a szolgáltatónál és a készülékváltást befektetés nélkül tudom megúszni. Benne vagyok az ördögi kőrbe, tehát mégis venni fogok.
Venni fogok iPhone 5-öt, de ettől még marad a véleményem, hogy az iPhone 5-ben nincs benne a húwazze ez megint korszakalkotó érzés. (és ezért a mondatomért megint lehet engem anyázni).
És fehéret akarok és elég a 16GB (úgysem tárolok rajta sok mindent).

További gondolataim:
Mitől hidalnék le? Jó kérdés. Mondjuk, ha a Siri végre magyarul tudna anyázni, az király lenne. Próbálom a fantáziámat engedni, hogy szabadon szárnyaljon, de sem sci-fi író, sem feltaláló, sem hardware fejelsztő nem vagyok. Szerintem ezek a készülékek fejlesztését ugyan úgy szándékosan visszafogják és lassítják, mint ahogy belsőégésű motorokkal sem lenne szabad járnunk már vagy 80 éve. Techniakilag sokkal fejlettebb dolgokat tudnánk megvalósítani, de végigjáratják velünk a fejlődés szamárlépcsőjét, mert különben miből lenne a bevétel, a gazdasági növekedés. Miért adják a kezünkbe a csúcstechnológiát, ha még előtte 15 másik készülék megvásárlásával is növelhetjük ezeknek az érdekköröknek és vállalatoknak a bevételét.
Ezért a mostani telefon ugyan azt tudja mint az Iphone4S, vagy mint az iPhone4, vagy mint az elődei, csak mindegyik egy kicsit gyorsabb, szebb, nagyobb tudású. Éppen csak annyival, hogy kedvet kapjunk megvenni, de nagyon ritkán annyival, hogy az agyam eldobja az ékszíjat. A mostani is csak ráncfelvarrás a szememben, de ettől még ahogy írtam sodródom én is az árral és élvezem, ha pár megapixellel többet kapok a kamerámba (meg jobb képstabilizátort is wazze!!!)

Handrás írta: "Ja és már most mosolygok a fanyalgókon, mert bármiben lefogadom, hogy ez lesz a valaha legtöbbet eladott iPhone, már a megjelenés napjától."
Igyaza van, tényleg ez lesz. Az iPhone4S csalódás volt. Csak egy Update, de sajnos az iPhone5-ről sem tudok mást mondani. A fanyalgás szuverén jogom. Ennek ellenére tényleg csúcsokat fog dönteni. Gondolom rengetegen váltanak 4-ről 4S helyett 5-re mint Én. Óriási a várakozás, a hype és az igény rá. Én is veszek, de ahogy írtam nem hidaltam le.
(Lehet, hogy ha kézbe fognám, lehidalnék, de még nem tettem)
Az az igazság, hogy túlmisztifikáljuk az Apple-t. Bármely más cég, ha ilyet dobna piacra, lehidalnánk tőle, de az Apple-től mindig valami csodát várok, valami hihetetlen, elképesztő dolgot, amin keresztül a fantázia mesevilága a kezemben valósul meg. Maradjunk a földön.

1 megjegyzés:

Andrewyx írta...

Érdekes...én pont azt szeretem hogy megbizható,hogy szinte ugyanazt kapom stabilan.a 3 gs ről is azért váltottam a 4 re.
Persze itt sokkal nagyobb a váltás.
Nehéz ezt megfogalmazni...én úgy vagyok vele hogy a pénzemért a maximumot várom el.és nagyon megnézem hogy mire adom ki.
Az apple termékektől ezt kapom.nincs velűk macera,nem kell őket barkácsolni hogy használhatóak legyenek stb.szépek,gyorsak ,stabilak.
Látom bennűk a finomitásokat,a csiszolgatásokat,látom hogy rengeteg munka van mögöttűk.nem csak nagyot mondó igéretek mint másoknál.
Hàt remélem a lényeg érthető volt.

Megjegyzés küldése