Pages

Subscribe:

Analytics

Labels

Így lett iPhone 5-öm két nap alatt

Bosszantott egy kicsit, hogy a bejelentés napjára már mindent lehetett tudni az iPhone5-ről. Szinte szándékosan kerültem az előzetes leírásokat, mert Én szeretem a meglepetést. A megelőző pár hónap olyan volt, mintha a kisgyereknek karácsony előtt minden nap részletesen elmesélnétek, megmutatnátok, hogy mit fog kapni. Minden nap videót vetítesz róla, részletesen leírod, hogyan működik, mi a jó, mi a rossz benne, ismered már kivülről, belülről. Azután a kácsonyfa alatt próbáljon meglepődni szegény gyerek. :)
Szóval próbáltam kerülni a leírásokat, de a
kíváncsiság mégis rávitt és olvastam őket. Így a bennem lakó gyermek nem tudott meglepődni az ajándék osztáskor. Főleg úgy, hogy hiányzott az iPhone-ból az az innováció amitől az Apple ekkorára nőtt. Ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül. Sokan, sok helyen megírták ugyan ezt tőlem függetlenül. Nem is mozgatta meg az iPhone5 a fantáziámat, elsőre nem akartam venni. Nem fogok ennyi pénzt kiadni egy felturbózott változatért, amikor az iPhone4-emet ugyan olyan jól tudom használni. Persze, jól jön a nagyobb teljesítmény, a gyorsabb rendszer, a szebb fényképekre és videó felvételre képes videó funkció, de ettől még nem gerjedtem be. Néhány hónapja éppen azon gondolkoztam, hogy 'minek nekem iPhone?'. Szinte csak telefonálásra használom. Minden másra az iPad-et kapom elő az utóbbi időben. Egy szónak is száz a vége, nem akartam iPhone5-öt, mégis az elsők között kaptam meg. Hogy történhetett? Ki volt ez találva rendesen és Én éppen az ideális felhasználók táborában vagyok akikkel ezt meg lehet tenni. Levezetem, hogy mit is.

iPhone4-em van. 2 év hűségidőt írtam alá a T-Mobile-nál. Egy év elteltével nem váltottam 4S-re, mert még élt a hűségidőm és nekem nem ért meg az iPhone4S annyit, hogy nagyobb összeget ráfizessek a váltás miatt.
Most, két év lejártával szeptember végén lejárt a hűségidőm. Éppen a magyarországi megjelenés előtt néhány nappal. A szerződési idő lejártát, még véletlenül sem felejthettem volna el, mert néhány hete felhívtak a T-Mobile ügyfélszolgálattól. Figyelmeztettek rá, hogy lejár a hűségidőm és érdeklődtek a szándékaim felől (hogy ugye nem hagyom el őket, ugye meghosszabbítom, mert rohadt jó ajánlataik vannak, direkt nekem).
Nem kívántam élni semmiféle ajánlattal, azzal próbáltam kitérni az ajánlatok elől, hogy az iPhone5-re várok. Ok, mondták, akkor majd értesítenek, ha megérkezik. Múlt hét csütörtök éjfélkor megérkezett, volt nagy tolongás, meg ijesztgetés, hogy nagyon szűkösek a készletek, stb. Nem estem kétségbe, főleg, hogy nem is akartam mindenáron azonnal venni. De már pénteken telefonáltak, hogy bizony megjött a telefon és azonnal adni akarnak nekem belőle (csak írjak alá újabb két évet). Kérdeztem, hogy mikor hoznák ki, mire az ügyintéző: - a jövő hónapban. Mire Én: - akkor nem kell (nem szeretem az elhúzódó várakozásokat) Mire az ügyintéző: - az a jövő hónap az max 10-14 napon belül. Rájöttem Én okostojás, hogy hétfőn már Okt-1 van, vagyis jövőhónap. Kettő munkanap lett belőle végül!!

Jöjjenek az érvek amik a megvásárlás mellett szóltak, technikai paraméterek nélkül:
Az iPhone4-em hibátlan, karcmentes 16GB-os, jelenleg 80-95-ezer körül tudnám eladni. A díjcsomagommal meg vagyok elégedve, ki is használom minden hónapban. Ezen nem kívánok változtatni. Előfizetőként három telefonszámlát fizetek, mert mindkét fiam T-mobile-os, így az otthoni vezetékes telefonról ingyen hívhatók vagyunk. Tehát szolgáltatót sem akarok váltani. Ezért tök mindegy, hogy aláírok-e még két évet, vagy sem. Egy kisebb vagyon költöttem már el az Appstore-ban (navigációk, felhasználói programok, játékok, olcsó és drága alkalmazások tömkelege), vagyis operációs rendszert sem akarok váltani. Akármilyen vonzó az Samsung SIII, nálam az iPhone az etalon, vagyis készüléket sem akarok másikat.
Ha aláírom a díjcsomagom még két évere, akkor 89.000Ft-ért kapom az iPhone5-öt. Vagyis ha az iPhone4-et eladom, akkor semmit nem kell ráfizetnem. A hülyének is megéri, hát még nekem.

Nézzük, mi van, ha nem hosszabbítok:
Előbb-utóbb, úgyis meggárgyulok amilyen kütyübuzi vagyok és veszek iPhone5-öt, mert nem bírom ki és ott lebeg a szemem előtt, hogy semmibe nem kerül. Az előbb-utóbb ideje alatt esetleg eltelik 2-3 hónap. Ez alatt az iPhone4 ára leesik, mert telítődik vele a piac, miközben a kereslet lecsökken, vagyis esik az ára és nekem mégis rá kell fizetnem a cserére. De nem is ez a legnagyobb baj. Két év elteltével amikor jön az iPhone5S után az iPhone6 és olyan innovációkat tartalmaz amitől hanyatt dobom magam, nem fogom tudni megvenni megjelenéskor, mert várnom kell, hogy lejárjon a hűségidőm. Mint a gyerek majd ácsingózhatok a kirakat előtt nyálam csorgatva azért, mert most elbénáztam és nem vettem meg amint lehetett. Ezt meg lehet előzni azzal, ha most szépen sodródom az árral és hagyom magam rábeszélni, aláírom a +2 évet, és duzzogva  elfogadom az iPhone5-öm. 

Kicsoszogtam a kapuba és átvettem a futárszolgálattól azt a mobiltelefont amiért mások 2 napig nem aludtak, és tizen-, huszonakárhány órát álltak, ültek, feküdtek a sorban, hogy hozzájussanak.
Így lett iPhone5-öm a magyarországi megjelenést követő 2. munkanap reggelén. (péntek 0.00-kor indult a launch a Mamutban és nálam kedd reggel már csöngetett a GLS futárszolgálat).


Egyébként az iPhone5 ku*va jó! Gyors mint az állat, könnyű, fehér, szép, gizda, stb.
Most blog írás közben éppen zenét hallgatok róla a fülessel amit kaptam hozzá. Huszonéve zenével dolgozom, vagyis van fogalmam a szép hangról. Ennek szép hangja van!!!

Vélemény?

1 megjegyzés:

Unknown írta...

Én az előzetes képek/hírek miatt nem vártam meg és inkább beruháztam egy SGS3-ba.Nekem is nemrég járt le a hűségem.Nagyon haragszom a 0 innováció és a rókabőr miatt.A béta tesztelő ennyi pénzért nem szeretnék lenni.Az asztali gépem is Apple,így illene a sorba az iPhone 5 de felháborítónak tartom a hozzáállásukat mind hardver,mind szoftver tekintetében.Ez már nem az az Apple.Sajnálom.

Megjegyzés küldése